Koncentracja i określanie celów w nauce

Nauka to przede wszystkim umiejętność skoncentrowania się na jednej czynności. Dlatego aby zwiększyć jej efektywność należy poświęcić swoją uwagę tylko niej. Na określony czas należy odstawić złodziei czasu – telewizję, Internet, telefon itp. i oddać się pochłanianiu wiedzy. Koncentrację można zwiększyć za pomocą odpowiedniego systemu pracy, w którym mózg ma miejsce na odpoczynek i się nie „zawiesza”. Poza tym istotne jest wyznaczenie sobie konkretnych celów przed rozpoczęciem procesu nauczania. Zachowanie to bardzo pomaga w osiągnięciu mierzalnych, wysokich rezultatów. Aby czegokolwiek się nauczyć należy zadać sobie pytania: „Czego konkretnie chce się dowiedzieć? Co powinienem umieć i rozumieć po danym czasie?”. Poinformowanie nas samych o tym, czego chcemy się w danej sytuacji nauczyć, zwiększa szanse na to, że się tego w rzeczywistości nauczymy. Taka organizacja pracy powinna być krzewiona przez pedagogów już u najmłodszych, ażeby taka postawa stała się dla młodych nawykiem. Takie podejście zbliża do osiągnięcia pożądanych przez nas wyników i sprawia, że poziom naszej wiedzy wzrasta systematycznie, co w finalnym rozrachunku ma decydujące znaczenie.

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.