Planowane reformy

Po wyborach parlamentarnych naród toczy wewnętrzną burzę poglądów, dotyczących planowanych przez odnowiony rząd reform. Istnieją dwa czynniki, przez które winniśmy rozpatrywać zaistniałą sytuację: czynnik edukacyjny oraz czynnik wychowawczy. Należy zadać sobie pytanie: czy zniesienie gimnazjów da realne efekty w postaci pochłonięcia przez ucznia większej dawki wiedzy, wiedzy bardziej użytecznej i skutecznej w zastosowaniu? Parlament będzie chciał wprowadzić nowość w postaci zastąpienia tego 3-letniego okresu czasu przez wprowadzenie dwóch dodatkowych klas szkoły podstawowej oraz jednej klasy szkoły średniej. Taka zmiana spowoduje obowiązek szybszego podjęcia decyzji odnośnie przyszłości przez niezdecydowaną i niepewną swego młodzież. Niesie to za sobą swego rodzaju ryzyko, jednakże drugi aspekt, wychowawczy pozwala patrzyć na sprawę z pozytywnej perspektywy. Spójrzmy prawdzie w oczy: to gimnazjum źle wpływa na rozwój intelektualny i behawioralny nastolatków. Gimnazjum to miejsce, w którym człowiek po raz pierwszy ma kontakt z używkami, alkoholem czy papierosami. Jego usunięcie na pewno nie spowoduje całkowitego wyeliminowania tych szkodliwych zjawisk w środowisku młodzieżowym, ale można mieć nadzieję, że w znacznym stopniu je ograniczy. Ważne jest, by młodzież zdobywała wiedzę i w zgodzie z rozwojem społecznym dążyła do sukcesów. Znalezienie złotego środka wydaje się być niemożliwym, aczkolwiek władza powinna sprawić, by być od niego jak najmniej oddalonym. 

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.