Planowane reformy

Po wyborach parlamentarnych naród toczy wewnętrzną burzę poglądów, dotyczących planowanych przez odnowiony rząd reform. Istnieją dwa czynniki, przez które winniśmy rozpatrywać zaistniałą sytuację: czynnik edukacyjny oraz czynnik wychowawczy. Należy zadać sobie pytanie: czy zniesienie gimnazjów da realne efekty w postaci pochłonięcia przez ucznia większej dawki wiedzy, wiedzy bardziej użytecznej i skutecznej w zastosowaniu? Parlament będzie chciał wprowadzić nowość w postaci zastąpienia tego 3-letniego okresu czasu przez wprowadzenie dwóch dodatkowych klas szkoły podstawowej oraz jednej klasy szkoły średniej. Taka zmiana spowoduje obowiązek szybszego podjęcia decyzji odnośnie przyszłości przez niezdecydowaną i niepewną swego młodzież. Niesie to za sobą swego rodzaju ryzyko, jednakże drugi aspekt, wychowawczy pozwala patrzyć na sprawę z pozytywnej perspektywy. Spójrzmy prawdzie w oczy: to gimnazjum źle wpływa na rozwój intelektualny i behawioralny nastolatków. Gimnazjum to miejsce, w którym człowiek po raz pierwszy ma kontakt z używkami, alkoholem czy papierosami. Jego usunięcie na pewno nie spowoduje całkowitego wyeliminowania tych szkodliwych zjawisk w środowisku młodzieżowym, ale można mieć nadzieję, że w znacznym stopniu je ograniczy. Ważne jest, by młodzież zdobywała wiedzę i w zgodzie z rozwojem społecznym dążyła do sukcesów. Znalezienie złotego środka wydaje się być niemożliwym, aczkolwiek władza powinna sprawić, by być od niego jak najmniej oddalonym. 

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.