Praca w grupach

Coraz bardziej rozwijający się trend pracy w grupach na lekcjach szkolnych nie bierze się z żadnego widzimisię nauczycieli. Taka forma zdobywania i poszerzania wiedzy z założenia doprowadza do podwójnej korzyści. Poza zdobyciem wiedzy uczniowie są także uczeni współzawodnictwa, czego oczekuje się od nich w późniejszych etapach życia. Założenie jest jak najbardziej słuszne, jednak najbardziej istotne jest to, by nauczyciel prowadzący tego typu zajęcia panował nad sytuacją w grupach. Zwykle odbywa się to na zasadzie wykreowania lidera, tęgiej głowy, która rozwiązuje wszystkie kłopoty w grupie kilkuosobowej. To wzmacnia jego osobowość, poczucie pewności siebie, ale działa destrukcyjnie na pozostałe osoby znajdujące się w kręgu pracy. Dlatego najlepszą metodą jest wyznaczenie każdemu z osobna konkretnych zadań i doprowadzenie do synergii pomysłów, która zawsze daje najlepsze rezultaty. Umiejętność podziału obowiązków w zespole to zdolność, która staje się coraz bardziej ceniona na rynku pracy. Wobec tego krzewienie idei współzawodnictwa, połączonej z dobrą organizacją, może procentować w przyszłości młodych osób.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.