Zarządzanie czasem przeznaczonym na naukę

Aby proces nauki był jak najbardziej efektywny, należy zwrócić uwagę na czas, jaki jej poświęcamy. Nasz mózg najlepiej zapamiętuje to, czego dowiadujemy się w pierwszej części, czyli tuż po rozpoczęciu edukowania się, oraz to, co wchodzi nam do głowy w końcowej fazie procesu. Aby zniwelować dziurę powstałą pomiędzy tymi okresami, trzeba wcześniej umiejętnie rozplanować czas, jaki chcemy spędzić z materiałami dydaktycznymi. Warto robić sobie krótkie przerwy po odbytym krótkim cyklu, zamiast uczyć się ciągle przez kilka godzin. Na przykład: ucząc się 2 godziny, lepiej podzielić ten czas na 4 sekcje, z których każda ma 30 minut. Po 25 minutach nauki następuje 5 minut przerwy, w których mózg ma się zregenerować. Zapętlenie takiego cyklu da dużo lepsze efekty, niż jednostajne przesiadywanie nad książkami, co czyni uczniów znużonych i zaspanych.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.